LOGISTIIKAN ULKOISTUS

Ulkoistettu varasto

Logistiikan ulkoistus

Elintarvikkeiden tavarantoimittajilla voi olla monta syytä ulkoistaa valmistuotevaraston hallinnointi kokonaan tai osittain (joustavuus, työvoiman saatavuus, uusia asiakkaita, uusia tuotteita tai kiinteiden kustannusten muuttaminen muuttuviksi).

Mikä tahansa syy onkaan logistiikan ulkoistamiseen, vaatii tehokas ulkoistusprosessi automatisoitu ja toimiva tietojärjestelmäintegraatio logistiikkapalvelujen tuottavan yrityksen ja tavarantoimittajan välillä.

Suomen Cobra Systemsilla on useita valmiita testattuja rajapintoja ulkoistetun logistiikkapalveluiden toimittajiin.

Prosessikuvaus

  1. Tavarantoimittajan asiakas tilaa tuotteet haluamalla tavalla (EDI/OVT, puhelin, sähköposti tai nettikauppa).
  2. Cobra Systemsin järjestelmä toimittaa tilaukset automaattisesti eteenpäin sähköisesti logistiikkapartnerille, sovittujen aika-rajojen mukaisesti.
  3. Logistiikkapartneri kerää tilaukset ja lähettää sähköisesti keräillyt määrät takaisin Cobran järjestelmään
  4. Sähköiset toimitustietosanomat lähetetään asiakkaasta riippuen joko logistiikkayrityksen järjestelmästä tai cobran järjestelmästä.
  5. Laskutus tapahtuu Cobra järjestelmissä

Noin kolmasosa Cobran asiakkaista on osittain tai kokonaan ulkoistanut myyntituotteiden logistiikka ja integroinut logistiikkakumppaneiden järjestelmät Cobran myyntijärjestelmiin.